Amnesty Huizen

Amnesty International in Huizen

Onze groep heeft ongeveer 15 actieve leden en vele vrijwilligers die voor deeltaken hulp verlenen. De groep kent enkele subgroepen, die elk afzonderlijk bij elkaar komen om hun activiteiten te bespreken.

Op basis van je eigen interesse en de tijd die je hebt kun je in een subgroep gaan zitten. In de praktijk kost het werk een paar uurtjes per maand.

Eens in de twee maanden komen we als gehele groep bij elkaar om de zaken op elkaar af te stemmen. Dan praten we ook over de gezamenlijke activiteiten zoals de acties op en rond 10 december. De coördinator van de groep, Gert-Jan van Dommelen, leidt deze gezamenlijke vergadering van alle groepsleden. Hij onderhoudt ook de groepscontacten met het hoofdkantoor in Amsterdam. In januari luiden we met een borrel het nieuwe jaar in. Kijk voor een overzicht van de geplande activiteiten in de rubriek acties van de groep.

Heeft u ook zin om u in te zetten voor ons goede doel? Dat kan door actief te worden in de groep, maar ook door af en toe een helpende hand te geven:

• Meewerken aan de vrijlating van onze adoptiegevangene uit Noord Afrika d.m.v. het schrijven van brieven aan autoriteiten. (7 Keer p.j.).
  • Een van onze andere activiteiten in Huizen te ondersteunen: 2x p.j. staan wij met  een informatiekraam  op Koninginsdag en tijdens de Huizerdag.
  • Het schrijven naar autoriteiten om schendingen van mensenrechten in Midden-Amerika aanhangig te maken. Zo hebben wij 4 jaar geleden Norma Cruz geadopteerd, voorzitter van de de stichting Sobrevivientes in Guatemala, die mishandelde en misbruikte vrouwen opvangt en ondersteunt.
  • Helpen bij  informatie geven op basisscholen in de hoogste groepen of op de Middelbare scholen.
  • Helpen bij het uitvoeren van voorgeschreven acties of u opgeven als collectant voor onze jaarlijkse collecte in februari.
  • U kunt Lid worden van Amnesty International, zie website Amnesty.

Ons bankrekeningnummer is: NL34 TRIO 0197 6996 85 t.n.v. Amnesty 046 Huizen.

Wil je actief worden binnen onze groep, dan kun je je aanmelden bij:

Gert-Jan van Dommelen
telefoon 06-53227713
email: gjvandommelen [at] gmail.com

Kort

• Laatste wijziging: 9 november 2018.